DenizDeSevenler

17 Nisan 2013 Çarşamba

D.I.Y. - Kendi Body Butter'ımı yaptım


Neydi o karizmatik, muhteşem Türkçe konuşması olan yakışıklı ve zengin adamın adı?? Haa evet Ağaoğlu :)
Ne diyordu  kendisi "Ben yaptım, oldu!" mu öyle bir şey
Bu insanlar ya artık geçer akçe, herkes onları örnek alıyor ya, ben de geri durmadım, böyle yapıyorum oluyor yapıyorum oluyor peh peh peeeh :)


İşte buradaki yazımda gördüğünüz bu katı yağlarla kendime harika bir krem yaptım. Aslında gerçekten krem denmez yani "Body Butter" olayı çok iyi tarifliyor. İngilizce tamam da yine Türkçe'de sorun var. Vücut margarini ya da vücut tereyağı :) sıvı olmadığına göre oil diyemiyoruz butter doğrusu "ekmaaa sür yi" durumu.

DOA kozmetiğin ham maddelerini kullandım.

İçeriğinde neler mi var?

İşte bunlar



Hindistan cevizi Yağı, Shea Yağı, Kakao Yağı bunlar katı yağ girdileri. (Fotoğraftaki melisa ve fesleğen kremleri yok!)

Bunlara ek olarak bir şişe E-Vitamini, şu yazımda bahsettiğim kendi hazırladığım yağ karışımından ve koku amacıyla Melisa ve Portakal Çiçeği katı parfümlerden çok az bir miktar ve biraz da sıvı lavanta yağı. Lavanta yağının kokusuna bayılıyorum ortamı direkt SPA merkezine çeviriyor her şeyin içine konabilir hem de çok az miktarı buram buram kokmaya yetiyor oldukça keskin bir kokusu var saf haldeyken.

Gelelim yapılışına. Bu resimdeki gibi bir düzenek kuruyorsunuz. Katı yağları benmari yöntemi ile eriteceğiniz için.


Boş bir krem kutusu edinmeniz gerekiyor.



Cam kaseye katı yağlardan eşit miktarlarda alıyorsunuz. Boş krem kutunuz ne kadarlıksa onu doldurmaya yetecek kadar. Ben birer çorba kaşığı koydum. Sadece katı parfümlerden birer çay kaşığı koydum.
Ayrıca dikkat edin Kakao Yağı inanılmaz sert alması çok zor bıçak kullanmak zorunda kaldım. Hindistan cevizi ve Shea ise oldukça yumuşak haldeler. Bütün yağlar kasenin içinde eriyene kadar bekliyorsunuz.



Daha sonra içine sıvı olan malzemeleri katıyorsunuz. Sıvı yağ karışımımdan bir çorba kaşığı çok az da lavanta yağı koydum 1 çay kaşığı kadar.


Sonra bu karışımı krem kutusunun içine aldım ve üzerine 10 ml lik E-Vitamininin tamamını ekledim.





İyice homojen olana kadar karıştırıp karışımı buz dolabında katılaşmak üzere beklettim. Güzel bir krem kıvamına geldi.



Banyoda duştan çıkmadan önce bütün vücuduma uygulayıp biraz duşla fazlasını akıtıp çıkıyorum. Yumuşacık ve mis kokulu ben çok memnunum.

Elimdeki malzemelerle 2-3 kutu daha Body Butter yapabilirim çok da ekonomik.


Enjoy!

2 yorum:

  1. güzel bir yazı olmuş canım ellerine sağlık :)
    http://ojebahcesi.blogspot.com/

    YanıtlaSil