DenizDeSevenler

1 Ekim 2012 Pazartesi

Siz hala bahar temizliğine başlamadınız mı?

Ben bu dünya düzenine karşıyım arkadaş. Kadın erkek eşitmiş de vırt cırt. Yok öyle bir şey. Tamam herkesin kendine göre hayat mücadeleleri var kendine göre yaşadığı stresler var ama yani mücadele var mücadele var, stres var stres var değil mi? Şimdi siz hiç yolda, metroda takım elbiseleri çekmiş, sinek kaydı tıraşını olmuş, bir elinde en kalitelisinden çantası diğerinde I-Phone telefonu diğer bir erkek arkadaşıyla şöyle bir konuşma yapan gördünüz mü?
A: Selam naber abi nasılsın?
B: İyidir hocam nolsun işe gidiyorum önemli bir müşteri ziyareti var rapor hazırladım bütün gece. Sende ne var ne yok?
A: Sorma bilader ya çok canım sıkkın bugün geliştirdiğimiz projenin kabulünün açıklanacağı bir toplantı var ardından da yurt dışına konuyla ilgili seyahatim olacak bir hafta süreyle bir sürü koşturmam var ve bütün bunlar yetmezmiş gibi tam da bahar temizliği zamanı gelmişken dün akşam temizlikçi kadın aradı ve kaynının geliniyle ortak iş kurduklarını artık gelemeyeceğini söyledi. Evde dağ gibi ütü bir yandan, perdeler yıkanacaktı öbür yandan bir de duvar sildirmeyi planlamıştım her şey kaldı, gece resmen gözüme uyku girmedi hacı nasıl organize edeceğim bu işleri diye. Sana soracaktım bildiğin güvendiğin biri var mı bana tavsiye edebileceğin. Onun için aramıştım.
Al işte erkeklerin stresleri var ama karizmatik yani biz kadınlar gibi eften püften konular için strese giren erkek var mıdır? Annesi, kız kardeşi, karısı, sevgilisinden bir veya birkaçına sahip olan yani erkek nüfusunun %99.9 luk bölümünün böyle konuları aklının ucundan geçirdiğini bile sanmıyorum. Bunun yanı sıra kendi başına yaşamaya başlamış ya da evlenmiş her kadın hayatında minimum, o da en mükemmel ihtimalle, bir kere temizlikçi kadın işi bıraktı diye, perdeler kirlendi başına iş gelmeden nereye temizletilir diye, halılar parça pinçik olmadan nereye yıkatılır diye uykusuz geceler geçirmiştir.
Örneğin ben 6-7 aylık hamileyken temizliğe gelen kadın bir anda gelemeyeceğini söyleyince az kalsın erken doğuma girecektim. Normalde böyle şeylerden nefret ederim dünyanın en iğrenç  birinci işi temizlik için iyi ve güvenilir kadın bulmak ikincisi işini iyi yapan diş hekimi bulmak üçüncüsü de saçını yakmadan balyaj yapacak kuaför bulmak düşünün yani karnınız burnunuzdayken kadın gelemiyorum diyor. Daha uygun bir erken doğum sebebi düşünemiyorum şahsen. Neyse ki ya ben ya da bebeğim tanrının sevdiğiymişiz de gelen gideni aratmayacak bir kadınla o korkunç dönemi atlattım ama yaklaşık bir ay kadar çektiğim çileyi anlatmam mümkün değil %100 kadın nüfusu anlar zaten J
En son derdim de halı yıkama yeri bulmaktı. Yaklaşık 1.5 yıl oldu halılarımızı alalı ve aslında çok ciddi bir kiri olmamasına rağmen Ada’nın devamlı yerlerde yatıp yuvarlanmasından dolayı temizletme ihtiyacı hissettim. Aklımdaki ilk yer halıları aldığımız yerin de çalıştığı yıkamacıydı büyük bir iç huzuruyla nasıl olsa güvenilir yer var diyerek telefon ettim. Adamlar demesin mi biz Karabağlar tarafındayız Karşıyaka’ya hizmetimiz yok! Al işte hamile olsan direkt erken doğum sebebi. Koskoca İzmir’de eve gelip halıları alacak sonra onları bir işi de araba yıkama olan bir yere değil de gerçekten halı yıkayacak bir yere götürecek, o halıları iki metre öteden kamyonların geçtiği bir yola sererek değil de özel cihazlarla kurutacak, yıkama için araba şampuanı kullanmayacak, yıkama işini ayakları mantarlı kıllı adamlara yaptırmayacak ve bütün bunları uygun fiyata yapacak yeri nasıl bulacağım. Doğurdum doğuracağım o noktadayım kısaca. Tansiyon binbeşyüz bunları düşünürken bir yandan da internette sevgili Google’a İzmir halı yıkama, Karşıyaka halı yıkama gibi şeyler yazıp çıkan yerlere bakıyorum. Önüme yan yana açılmış 50 tane siteyi görünce bir anda gözümün önünde bir şemsiye belirdi ve o malum cümle aklıma geldi ve şöyle dedim kendi kendime “Sevgili Deniz sen bilmem kaç saattir halıların başına bir şey gelmesin diye kafaları sıyırmak noktasına geldin bu saatten sonra da eğer halıları gönderdiğin yerden gönderdiğin şekilde gelmezse önce halıları ona bağlı olarak koltuk yüzlerini hemen akabinde perdeleri ve son olarak da perdelere uymayacağı için yemek takımlarını değiştirirsin olur biter. Bu cümleyi de kocana aynen mail atarsın tam süper.” Diyerek sitesi en bi şık en bi cafcaflı olan yeri telefonla aradım. Karşıma çok kibar bir kadın çıktı. Hemen fiyatları söyledi makine halılarının metrekaresi 3TL, İpek Shaggy’lerin yanlış hatırlamıyorsam 6TL. Aslında başkalarıyla konuştuğum kadarıyla piyasanın biraz üzerindeymiş ama piyasa dediğimiz bildiğin oto yıkamacılar olduğundan pek beni ilgilendirmiyor. Sitesinde gördüğüm kadarıyla çok profesyonelce iş yapılıyor. Özel cihazlar, özel temizlik maddeleri. Eve gelip halılar alınıyor bir haftada temizlenip tamamen kurutulup geri getiriliyor. Bu tamamen kurutma kısmı da çok önemli çünkü iyi kurutulmazsa iğrenç bir koku kaplıyor evi.
Baktım teoride her şey çok şahane bir cesaretle verdim halıları tam dedikleri gün ve saatte eve gelip aldılar halıları. Ama o bir hafta geçmek bilmedi tabii. Halılar sağ salim dönebilecek mi diye düşünüp durdum. Bir hafta sonra yine tam dedikleri gün ve saatte hatta gelmeden önce de hem alırken hem geri getirirken telefon ederek halıları getirdiler. Çok güzel bir şekilde paketlenmiş olarak geldi halılar. Hemen açıp serdik ve sonucu çok beğendik. Pırıl pırıl temizlenmiş en ufak bir sorun olmadan gayet güzel kurutulmuşlardı.
Ben de birçok kişi için büyük bir dert olan halı yıkama yeri arayışlarına katkım olsun diye buradan bu deneyimimi paylaşmak istedim.
Yerin ismi Armoni Halı Yıkama. İnternet sitesi ve iletişim bilgileri burada Balçova görünüyor ama bildiğim kadarıyla Bornova’daymış taşınmışlar ve her yere hizmetleri var. Ben çok memnun kaldım umarım dener ve siz de aynı şekilde memnun kalırsınız.  


Enjoy!


1 yorum:

  1. İlahi kesinlikle bunlarin sadeceee biz hatunlarin derdi olduguna inaniyorum. O yuzden bence kadin milleti olarak fulltime mesai yapiyoruz biz. ;)

    YanıtlaSil