DenizDeSevenler

28 Temmuz 2012 Cumartesi

Pilates Reformer / Atletico Spor Salonu - Nefes aalll ve veeerrr! Çek karnını içine çek çek çeeek!

Bugün Cumartesi iş yok güç yok, hava güzel. Gerine gerine yataktan kalktınız yapacak acil işiniz gücünüz de yok şöyle keyifli uzuun bir kahvaltı sucuklar, yumurtalar, boyozlar, ballar, reçeller hımmm. Tam mutfağın yolunu tutacakken aynada kendinizi gördünüz o da ne! O bir göbek mi, yoksa zombi oldunuz kafanızı 180° döndürebiliyorsunuz ve şu anda poponuza mı bakıyorsunuz. Ovuşturun gözleri ovuş ovuş ovuş... Yoo gayet sağlıklı bir insansınız, hayattasınız ve kocaman bir göbeğiniz var. Yok canım daha neler en son bıraktığınızda filintaydınız aynada bi arıza var kesin siz en iyisi tartılın. Öheee tam 5 kilo almışsınızzz!! Ne münasebetle tartının ayarı kaçmıştır.
Ah canlarııımm isterseniz elli kere aynaya bakın yüz elli kere tartılın toplayın çıkarın çarpın bölün sağlamasını sollamasını yapın gerçek kabak gibi önünüzde, ayva gibi demek isterdim ama kabak hatta bal kabağı gibi kocaman, büklüm büklüm.  

Hayatım boyunca şişman bir insan olmadım. Boyum 1.55 (Hiç gülmeyin dünyanın en ünlü insanları hep bu boylarda ayrıca çok sevdiğim bir söz vardır “Good things served in small sizes.” Türkçesi “Bodur tavuk her dem piliç” Aaa üzülmeyin canım hayat şansı işte :)) lisede 45 kg üniversitede 48 kg yüksek lisansta 50 kg evlenirken tekrar 48 kg, 3 yıllık evlilik sonunda 56 kg şeklinde bir seyir izledim. Sonra hamile kaldım 56 kg ile, ilk yedi ay 12 kg civarında insan gibi kilo aldım son aylarda annem gelip bana bakmaya başlayınca (ama ne bakmak ellerine sağlık annoşum) iki ayda 8 kg daha alıp toplamda 20 kg alarak 76 kg ile manda gibi doğuma girdim. Doğumdan sonraki iki hafta içinde 66 kg ya indim sonra ki 10 kg’yu da 10 haftada verdim gitti. Yazıda burada bittii... Demek isterdim ama tabii ki hayat sadece TV deki android hatunlara güzel, ben doğumdan bir yıl geçmiş olmasına rağmen hala 66 kg ile ortada löpür löpür geziyordum. Bu arada şöyle yazılar okuyorum devamlı “efenim doğumdan sonraki ilk bir yıl içinde tüm kilolar verilir özellikle emziren kadınlar çok daha hızlı kilo verirler metabolizmaları normalden fazla çalışır vıdı vıdı vıdı” tabii ben istisnai, nadide, müstesna, şahsına münhasır, özel bir insanım ki 10 ay neredeyse hiç başka bir şey vermeden lökür lökür emzirmiş olmama rağmen bir gr bile vermedim.
1.55 boyunda 66 kg nasıl bir şey size gerçekten örneklerle anlatmak isterdim ama sitenin +18 olmamasından kaynaklı yapamıyorum. Korkunç demekle yetiniyorum. Bütün vücudu selülitler basmış, bilumum çıkıntı yapma potansiyeli olan bölgeler birbirlerinin içine girmiş kanka kıvamında, bacaklar arasından ışık geçmez olmuş rezillik paçadan yağ olup akıyor yani.
Bu arada ben de bir mide gelişmiş içerde vücut geliştiricilere taş çıkaran şovlar yapıyor tahminimce çünkü ben bir oturuşta bir bütün pastayı yiyebilecek hallerdeyim. Hayatım boyunca hiç diyet yapmamış bir insan da olduğum için bir yandan panik halde ne yapacağımı düşünüp bir yandan da yiyorum.
En sonunda bu durum beni ve dolayısıyla etrafımdakileri kafi miktarda gerip canlara tak ettikten sonra bir diyetisyene gitmeye karar verdim.
İzmir Bostanlı’daki Limosdiyet'e karar verdim. Sitesine ve iletişim bilgilerine buradan ulaşılabilir. Diyetisyen Sedef Hanım eşimin de eski okul arkadaşıymış. Çok pozitif, çok sakin, çok yardımsever ve de çook zayıf bir insan :). İlk gün gerekli kontroller, tahliller, sohbet ile durum değerlendirmesi yapıldıktan sonra emzirdiğim için buna uygun bir diyet programı ile başladık. Ben inanılmaz derecede inançsız bir şekilde başladım çünkü daha önce hiç diyet yapmamıştım ve irademe hiç güvenmiyordum. Neticede her hafta kontroller, diyet listesinde düzenlemeler, ahlar ohhlar pufflar (aman canım korkmayın gerçekten çok kolay oldu diyete uymak) derken ben 66 kg'dan 62 kg'a iki ayda indim. Tabii ki çok hızlı bir düşüş değildi çünkü hem emzirdiğim için kalorisi yüksek bir diyet yapıyordum hem de tembellikten hiç spor yapmıyordum.
Mart ayında diyetisyenimin ısrarları, baharın gelmesi ve benim zaten spor yapma isteğim birleşince bir spor merkezi aramaya giriştim. Eşim de benimle beraber bir hamilelik geçirdiği için! o da kilo almış ve aynı şekilde spor ve diyet olayına girmişti. Bu durumda ikimize uygun bir yer bulmamız gerekiyordu çünkü ben inatla Pilates yapmak istiyordum. Hem de öyle grupla yapılan Mat Pilates denen şeyden değil birebir eğitmenle çalışılan ve tüm pilates çeşitleri arasında en hızlı  etkisi görülen Pilates Reformer. İzmir ne yazık ki bu tip konularda alternatif sıkıntısı çekilen bir şehir. Doğru düzgün gidilebilecek yaşadığımız yere yakın bir kaç alternatif var onların da kimisi akıl almaz derecede pahalı, kimisinde spor çeşitliliği az. Arayışlarımız sonunda tam içimize sinen salonu bulduk.
Atletico Spor Salonu, biz gittiğimizde daha bir kaç aylık bir salondu her şey yepyeni pırıl pırıldı, hala da öyle çünkü çok iyi bakılıyor. Çalışanlar çok sıcakkanlı ve ilgili, eğitmenlerini çok seviyoruz. Her türlü spor aktivitesini yapabileceğiniz alana ve ekipmana sahipler ve her geçen gün de kendilerini geliştiriyorlar. Sitelerinden yapılan aktiviteleri görmeniz mümkün. Ayrıca sauna, masaj salonu gibi ek hizmetleri de mevcut. Soyunma odaları ve duşlar çok rahat ve hijyenik. Ben isteklerim doğrultusunda Pilates Reformer ve Spinning yapmaya başladım. Tabii ki her profesyonel salonda olduğu gibi öncesinde her türlü ölçümleriniz yapılıyor ve kaydediliyor sonrasında da düzenli gelişim takibi amaçlı ölçümler yapılıyor. Spor programınızı da eğitmenler birebir istekleriniz, gözlemleri ve bu ölçümler doğrultusunda hazırlayıp yakinen takip ediyorlar. Sayfasına buradan ulaşabilirsiniz ilgilenenlerin fotoğraflarını ve programlarını incelemesini hatta gidip gözle görmelerini tavsiye ederim.


Pilates reformer ile ilgili buradan detaylı bilgi vermeyi düşünmüyorum Google’da yazıp derya deniz bilgiye ulaşabilirsiniz. Ben yalnızca şunu söylemek istiyorum etkileri ile ilgili yazılan ve “yok canım daha neler” diyeceğiniz (ben demiştim) her şey doğru. Yani bilmem kaç seansta şu olur bilmem kaç seansta bu olur diyorlar ya işte aynen doğru. Tabii ki diyetinize dikkat ediyorsanız. Ben haftada iki gün pilates iki gün de spinning yapıyorum. Yaz itibariyle biraz değişti ama genelde böyle. 62.8 kilo ile başladığım spor sonrası diyete de devam ederek şu anda 55.8 kg olmuş durumdayım ve eski 56 kg hallerimden çok daha ince ve düzgün bir vücudum var. Kas ve iskelet yapımda gözle görülür, hissedilir inanılmaz bir gelişme oldu. Reformer aletine ilk çıktığım günü hatırlıyorum hala Çağlar hoca ile konuşup gülüyoruz. Şu anda acaba reformer eğitmenliği için sertifika mı alsam diye şakalaşır olduk. Benim geçirdiğim süre ne kadar mı sadece 4.5 ay. Reformer kesinlikle korkulduğu gibi zor bir spor değil ben o aleti ilk gördüğümde kesinlikle yapamam demiştim ama kısa bir sürede çok ciddi ilerleme kaydediliyor. 45 dk'lık seansın nasıl başlayıp nasıl bittiğini anlamıyorsunuz bence çok eğlenceli çünkü o aletle yapılabilecek bir çok hareket çeşidi var ve her seans farklı kombinasyonlar yapılıyor. İlk zamanlar eğitmen beni yönlendiriyordu şimdi ben ona bugün biraz kol arkası biraz bacak çalışalım diyerek nerelerimin daha çok şekillenmesini istiyorsam söylüyorum. Beni en çok cezbeden ve motivasyonumu kat kat artıran yanı da gözle görülür sonuçlar için aylar değil sadece birkaç hafta geçmesi yeterli.

Düşünenler için Atletico da 20 dk'lık deneme antrenmanı yaptırıyorlar mutlaka katılmanızı tavsiye ederim. Atletico’ya ulaşım da çok kolay  Çiğli metro istasyonunun hemen karşısında.

Enjoy!

4 yorum:

  1. Kesinlikle atlamisim canim yaa...ben de su aralar eski diyet programima geri dondum ama anca 1 ayda 2 kilo verebildim..ki 4-5 kilo daa verebilmem gerekiyor..eskiye gore sanki daa zorlaniyorum. Belki spor salonu fena fikir olmayabilir. ;)

    YanıtlaSil
  2. Benim şu aralar yeni bir keşfim var bir süre denedikten sonra onu da anlatacağım. Beklemede kalın ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de oraya gitmeyi ddüşünüyodum şimdi kesin karar verdim :)) 1 ay kardiyodan sonra plates rreformer ı da uyelik paketime eklettiricem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu Kış 56 kg dan 50 kg ya indim diyet ve bol kardiyo ile simdi Mayıs gibi bir aylik bir reformer calismasi planliyorum yaza bomba gibi girmek icin. Bence sen de kesinlikle dogru yoldasin bol şans. Sevgiler.

      Sil