DenizDeSevenler

18 Şubat 2013 Pazartesi

Splenda vs Canderel Green

Eskiden tatlandırıcı dediklerinde "aman benden uzak dursunlar" derdim. Birçok zararlarını okuyup duyuyorduk ama yeni nesil tatlandırıcılar Aspartam ve Sakarin içermedikleri için daha bir güvenilir geliyor bana.

Aslında sadece çayı şekerli içiyorum onun dışında içtiğim hiçbir içeceğe şeker koymuyorum. Kahve, bitki çayları hepsini şekersiz içiyorum. Deli bir çay tiryakisi olduğum da söylenemez günde bir bardak sabah kahvaltısında içiyoruz eğer akşam canım istedi de demlediysem iki bardak da o zaman içiyorum toplan 3 bardağı geçmiyor. Ama yine de şeker koymayıp tatlandırıcıyla içince kar kardır diyorum.

İlk kullandığım ürün Stevya markalı üründü. içeriğinde stevia yaprağı ekstresi ve hindiba kökü ekstresi bulunan doğal bir tatlandırıcı. Buradan inceleyebilirsiniz. Minik paketlerin içinde toz halde bulunan ürünün kullanımı bana çok pratik gelmediği için değiştirmek durumunda kaldım. Ayrıca tadından da pek mutlu olamamıştım. Ne kadar ağızda acı bir tat bırakmadığını iddia etse de bence öyle değil.




İkinci denediğim ürün Splenda markalı ürün oldu. Sukraloz esaslı ürünün doğallığı ya da tamamen zararsız oluşu ile ilgili farklı bilgiler mevcut ama tadı konusunda kesinlikle hem fikirim ki şekerden farkı yok. Ben çok beğenerek kullandım. Hem toz halinde hem de tablet halinde piyasada bulunuyor. Tablet olanı kendiliğinden erimediği için aynı şekerdeki gibi karıştırmak gerekiyor. Toz olanı ise ısıya dayanıklı olmasından ötürü her türlü pişirilen tatlıda kullanılabiliyor. Ne kadar sağlığa olan zararı ile ilgili farklı yorumlar olsa da kendilerinin beyanına göre çocuklarda bile kullanılabiliyor. 100'lük, 300'lük, 500'lük tablet, 75 gr'lık ve 125 gr'lık toz ve 200'lük poşet olarak bulunuyor. Yani boyut alternatifiniz çok fazla. Buradan sitesini inceleyebilirsiniz. 100'lük tablet yaklaşık 17 TL.



Son denediğim ürün ise Canderel marka yine stevia içerikli Canderel Green. Stevia daha bir zararsızmış gibi geldiğinden onu zorluyorum ama ne yazık ki bu marka da benim için sınıfta kaldı. İlk sorun tadı, çok kötü, çayın tadını benim için bozduğu gibi ağzımda o klasik acı tadı bırakıyor. Ayrıca berbat bir ambalajı var içinden çıkaramıyorsunuz. Tabletin boyutu Splenda'ya göre daha büyük ama tatlandırma kapasitesi daha az. 100'lük tablet, 40 gr'lık toz ve 100' lük poşet olarak bulunuyor. Buradan sitesini inceleyebilirsiniz. 100'lük tablet yakşalık 20 TL.



Annem Splenda ile Canderel Stevia arasında onu rahatsız eden bir tat farkı olmadığını söyledi sanıyorum ki ben aldığım kutuyu da ona hediye edip tekrar Splenda'ya döneceğim. 



Enjoy!

3 yorum:

  1. ben de splenda kullanıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Aman ha macera arayıp değiştirmeye kalkmayın diyorum :)

    YanıtlaSil
  3. canderel stevia ya alışsanız daha faydalı . splenda diyabete yol açıyor. zararlarını okuyabilirsiniz. canderel steviayı ilk içtiğimde yazık oldu 20 liraya dedim . dr'um burnunu tıka iç . yada şekersiz içeceksin mecburen diyince . 2-3 deneme sonrası alıştım. şuan onsuz asla olmaz :) pasta ve kek içinde denemelere başlayacağım. unutmadan kutu konusunda hemfikirim biraz daha iyi yapabilirlerdi ama .. olmuş artık . içindekine bakmak gerekli diye düşünüyorum

    YanıtlaSil