DenizDeSevenler

30 Ekim 2012 Salı

Ben bir hayvan sevmezim! Mi acaba???

Boş laftan ve boş işten nefret ediyorum. Bir laf ediyorsan bir iş yapıyorsan içi dolu arkası sağlam olsun. Bir de her şeyi devletten bekleyip ahkam kesenden nefret ediyorum. Son günlerde en popüler laflardan biri sokak hayvanlarına sahip çıkalım. Şu bayramda televizyonu açıp ekranda gördüğüm tüm kokoş ünlülerin bayram mesajı şöyleydi  “herkese huzur mutluluk vıdı vıdı diliyorum ha bir de sokak hayvanlarına sahip çıkalım. “ tövbe ya rabbim sen kaç tanesine sahip çıkıyorsun bacım söyle bizde ona göre bir adet belirleyelim kendimize.
Ben şahsen bütün hayvanlardan fobi derecesinde korkuyorum. Aklınıza gelebilecek bütün hayvanlardan, kelebekler de buna dahil. Hatta kelebeklerden köpeklere göre daha çok korkuyorum köpek ellemişliğim var kelebek ellemişliğim yok olamaz da ıyyhh tüylerim kalkıyor. Resmen tedavi edilmem gerek biliyorum. Hiçbir sebebi de yok yani benim ve ailemin hatırladığı bir travma falan yaşamışlığım yok nedensiz bir korku. Sarhoşken falan daha az korkuyorum ha haaa aranızda psikiyatrisi, psikolog falan varsa belki bir açıklama yapar buna. Bu korkumdan dolayı da sokaklarda başı boş gezen bütün hayvanlar benim için ciddi rahatsızlık verici oluyor. Ayrıca geceleri evin etrafındaki köpek sürülerinin koro halinde havlamaları ve ulumaları da ayrı bir dert. Ben istemiyorum sokakta zart diye önüme bir köpek atlasın, dışarıda yemek yerken masamın altında kediler gezsin. Ayrıca ben devlet buna bir çözüm getirsin hepsini toplasın baksın beslesin de demek istemiyorum dünyanın en saçma sapan fikri bence. Kim ne derse desin biz kendini avrupalı sanan zavallı bir üçüncü dünya ülkesiyiz memleketin % bilmem kaçının açlıktan ağzı kokuyor sağ olsun buna rağmen devlet desteğiyle üçer beşer sokak hayvanlarından da çok ürüyoruz ve o çocuklar aç perperişan sokaklarda geziyor bu durumdayken devlet köpeklere kedilere baksın demek gelmiyor içimden.
Hepimiz biliyoruz hükümetin hayvanlarla ilgili yasa tasarısını ve onun sonunda insanların sokaklara döküldüğünü. İyi güzel tasarıyı beğenmediniz tepki gösteriyorsunuz da çözüm önerileriniz nedir ben de bunu merak ediyorum. Saçlar başlar yapılmış, pür makyaj son model gözlükler ve ellerde en iyi cins köpeklerle kedilerle yürüyüş yapmakla olmuyor bir sorun var diyorsan şöyle şöyle çözülür de demek gerekiyor. Birileri diyor da ben mi denk gelmedim onu da bilemiyorum. Netice itibariyle ben bir hayvan sevmez olarak süper bir proceyle karşınızdayım. Beğenenler olur beğenmeyenler olur onu bilmem fikir benden değerlendirmesi sizden.
Şöyle ki,
Öncelikle devlet büyüğü yetkililer bir açıklama yapacak, tüm belediyelere sokakta gördükleri başıboş hayvanları toplayıp itlaf etme talimatı verildiğini X bir gün bu işlemin tüm Türkiye çapında yapılacağını açıklayacak. Bu arada yine devlete ait bir takım provokatörler hemen halkı ve sivil toplum kuruluşlarını alevlendirecek ve her ilde buna karşı gösteriler düzenlenecek. Gösteriler devlet onayıyla belirtilen yerlerde yapılacak ve gösteri öncesi bu alanlara her yeri kaydeden özel kameralar yerleştirilecek. Gösteri günü alanlarda toplanan herkes kameraya alınacak ve devletin özel bir birimi tarafından gösteriye katılan herkesin kimlik ve adres tespitleri yapılacak. Bu noktada AKP hükümetinin çok başarılı olacağından eminim mimlemek konusunda üstlerine yok çünkü. Her neyse bu tespitler yapıldıktan sonra yetkililerden bir açıklama gelecek. “Gösterilen tepkiler karşısında alınan kararın ne kadar talihsiz olduğu anlaşılmış ve sokak hayvanları ile ilgili farklı bir yöntem uygulanması gereği ortaya çıkmıştır. Buna göre tüm illerdeki gösteriler ve halkın duyarlılığı görülerek bu kadar hayvan sever insan varken sokak hayvanlarının bu insanlarla buluşturulması ve bakımının onlara verilmesine karar verilmiştir. Gösterilerde kimlik ve adres tespiti yapılan kişilere x tarihe kadar paylarına kaç tane hayvan düşüyorsa teslim edilecektir. Teslim edilen tüm hayvanlara kimlik ve ikametgah çıkarılacak aynı zamanda insanlara uygulanan aile hekimliği gibi en yakın veterinerliğe de kayıtları yaptırılacaktır. Bu şekilde tüm hayvanlar ve bakıma verilen aileler xxx sistemine kaydedilmiş olacaktır. Bu kişilerin kendilerine teslim edilen hayvanların her türlü bakımı, sağlık kontrolü, aşısı vs. yaptırması gerekmektedir ve bunlar devletin xxx sistemi ile takip edilecektir.” bu açıklamadan sonra gösteriye kaç kişi katılmışsa onlara hayvanlar pay edilip örneğin TRT kameralarıyla birlikte canlı yayında hayvanlar teslim edilecek. Teslim sırasında yok ben katılmadım, yok ben duymadım ben bilmiyorum diyenlere karşı da gösterilerde kaydedilmiş görüntüleri delil olarak gösterilecek. Bizler de televizyondan hayvanseverle sevgili hayvanların saadet dolu buluşmalarını izleyeceğiz mutluluk göz yaşları içinde. Böylece hem hayvanlar sevgi dolu bir yuvaya!!! Hem hayvan severler??? hayvana kavuşmuş olacak. Biz hayvan sevmezlerde rahat ve huzurlu hayatımıza devam edeceğiz. Devlet de bundan sonra enerjisini evsiz çocuk ve insanlara harcayabilecek.
Nasıl? Ben şahsen bayıldım bu proceme. Sizin de görüşlerinizi bekliyorum. Yapıcı ve geliştirici olsun lütfen.
Evet ben bir hayvan sevmezim?!?


Enjoy!

10 yorum:

  1. Bende aynı senin tıpkısının aynısıyım.Hayvanları uzaktan severim yani zarar verilmesini içim kaldırmaz ama dokunamam ve a'dan z'ye hepsinden korkarım.Sabahları evden otobüse yürürken hiç abartmıyorum 10 tane köpek görüyorum.Ve yolun bir o kaldırımına bir bu kaldırımına geçip zigzaglar çizerek ilerliyorum.Evden çıkar çıkmaz iki tanesiyle göz göze geliyorum zaten.Eşimle beraber evden çıkmaya çalışıyorum bana erken olmasına rağmen.Duraktada en az iki tane bekliyor oluyor.Durağa pısıp kalıyorum.Bazen geçen arabalara da havlıyorlar ,arabaların önüne atlayıveriyolar, hem kaza sebebi hemde ezilme tehlikesi geçiriyorlar.Yani bende mağdurum hayvanlar konusunda :-( Alışmak gibi birşey olacağını da sanmıyorum bu saatten sonra...Bende zarar verilsin istemem.Ama hangi hayvansever bir hayvanın tüm sorumluluğunu alır, sadece öyle olmaz demekle olmuyor işte böyle olmalı da demek lazım.Bu sebeptendir projeni çok mantıklı buldum.

    YanıtlaSil
  2. Ben de sokakta tekinsiz insanlarla bir arada yaşamak istemiyorum.Bir hayvan durduk yere bir insana zarar vermez,insana da hayvana da tüm zarar insandan gelir.Ayrıca dünyanın dengesi bu hayvanlar bize muhtaç biz bakmazsak sahip çıkmazsak ne yapıcaklar,sokaklardan aldık nerede yaşıcaklar,herkesin evinde bakma durumu yok ki,zaten hayvanların bütün yaşama alanlarını insanlar katletti.Ayrıca şu lafa da çok sinir oluyorum,hayvanları bırakın insanlara yardım edin,o can değil mi?ona da et,ona da et.Onlar toplumun en zayıf halkası,ben bu konuda çok hassasım ve her ay kilolarca mama alıp,doyurabildiğim hayvanı doyuruyorum,ve onların karnının doyduğunu görmek bana huzur veriyor.Sana demiyorum ama bu tip konuşanlar sadece konuşanlar sende git,çocuklara yaşlılara yardım et,ben darülacezeye de gittim,çocuk esirgeme kurumuna da,onlar gitti mi acaba,kimin yardıma ihtiyacı varsa ona yardım ederim,bu da beni Allah katında yüceltir.Ama hayvanların çektiklerine çok üzülüyorum,inşallah onların da hakkını savunacak bir yasa çıkacak.Korkuna saygı duyuyorum ama genel olarak düşüncelerim bunlar.

    YanıtlaSil
  3. ben de aynen alsınlar sorumluluk da görelim diyorum. lafla peynir gemisi yürümüyor. gerçekten böyle birşey yapılsa eminim birçoğu kapıyı bile açmaz o hayvanlara sahip çıkmak için.

    YanıtlaSil
  4. @kozmetik turu Haklısın tekinsiz insanlara da çeşitli çözüm önerilerim var hem çok da katı :) hepimiz üzülüyoruz ama hayvanlara su ve yiyecek vermek yeterli değil çok hızlı çoğalıyorlar ve şehir onların kendi kendilerine yaşamasına uygun değil, dolayısıyla eğer onlara iyilik yapılmak isteniyorsa barınmalarını da sağlamak gerekiyor. Devletin olanakları da belli bu durumda ne yapmalı ben işte buna bir öneri getirdim, daha güzel öneriler varsa paylaşılsın istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu anda onların hepsinin barınabileceği kadar barınak yok,zaten barınakların durumu da berbat,minicik kafeslerin içinde özgürlükleri kısıtlanarak yaşıyorlar,ben evimde bakıyorum ama herkesin evde bakma durumu da yok bence en iyisi kısırlaştırıp geri bırakmak,o zaman aşırı bir çoğalma olmaz.Hem o zaman bir kaç kişinin verdiği su,yemek ve sevgi yeterli olur.

      Sil
  5. bu yazıyı yazan arkadaşımıza onursal doktora falan vermek istiyorum çok eglenceli çok da haklı ve katıldığım bir yazı olmuş senin gibi düşünenlerin sesi olmuşsun inan tebrikler... :)

    YanıtlaSil
  6. Yanı bu yazınız o kadar guzel bır yazı kı ben ınanılmaz begendım ben sizi tebrik ediyorum. Bakın ben oturdugum semtte sureklı olarak kopek grupları ıcınden gecerek eve gıtmek zorunda kalıyorum acıkcası eşim büfeye bile giderken 20 köpek arasında kalıyor yuruyuş parkurumuzda yuruyuş pistinde bıle bir sürü köpek uyuyor yatıyor. İnsanlar ayy canım dıye sevıyor ama ben koşu yaparken bir anda karsıma bu görüntü çıksın istemiyorum her yerde bu böle yazın avrupada bulundum inanın orda sokaklar tertemıs ve hayvansızdı mıs gıbıydı haklar bakımından her yönü ile bizden üstün olduğunu düşündüğüm Avrupa bile bu soruna bu şekilde çözüm getirmiş yani bence sokakta hayvan kalmasın ve kalmamalı procenizi de tam desteklıyorum. Bu yasa tasarısını tam desteklıyordum kı bende asla bı akp yanlısı degılım cunku sokakta hayvan gormek ıstemıyorum onlarla yasamak ıstemıyorum kocaman kocman kopekler koşturup dururken ay ne sevımlı!!! demıyorum ben her hayvandan olmasada kopekten korkan bı ınsanım ve etrafım bu konuda tartısmaya bıle kapalı her lafımda bana saldırıcak mantıksız panter emellerle doldu tastı dıyebılırım. Size teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...bu yazımdan sonra bir sürü de tepki aldım ama hala fikirlerim aynı eğer ben şehirde yaşamayı seçmişsem şehirde yaşamak istiyorumdur çok istesem köye yerleşirim kendime bir çiftlik evi kurarım dağa çıkarım ama şehir hayatında hayvanlarla iç içe olmak istemiyorum istersem de hayvanat bahçesine doğal yaşam parklarına giderim kontrollü aşılı sağlığı yerinde hayvanlarla olurum. karşıma ne idüğü belirsiz hayvanların fırlaması endişesiyle yaşamam. ben yasayı falan da sorgulamıyorum bu yasa tasarısı çıkmadan öncede devamlı sokak hayvanları hayvan hakları diye basbas bağırılıyordu ama kimseden bir eylem gelmiyordu. ben sokakta yürüyüşler, haberlerde vıyaklamalar görmek istemiyorum. Hepsinin şov olduğunu düşünüyorum çünkü. Eylem görmek istiyorum. Toplasın bütün hayvan severler kendi sokağındaki hayvanları evine, yaptırsın aşılarını, kısırlaştırsın.

      Sil
    2. bende aynı senın gibi düşünüyorum ve en yakın arkadaşım bu tip bir hayvansever bu konuda kafayı yemiş durumda ve benı delı edıyor. Benim hayvanlarla hiçbir problemım yok ama onlarla yasamak ıstemıyorum. Türkiye de yaratılan bu gündeme de karşıyım bence sokakta hayvan kalmasın dıyen cok kişi var kucuk cocugu olan anneler bızım gıb korkanlar iğrenenler bu ayıp değil. Bunun böle olmasını istemeyenler lutfen rica ediyorum hepınız sokak hayvanlarını aranızda üleşin bu sorun bıtsın medem yoksa sokaktakı kopege bı mama vererek tasıma su ıle degırmen donmeyecegını bence bılıyorsunuz bu sadece ızın kendı tatmınınızden baska bırsey degıl. Hayvanlara da eziyet.Bu konuda cok doluyum bu platform ıcın tesekkurler

      Sil
    3. Hem bir hayvan durduk yere insana zarar vermez diyenlere de seslenıyorum verıyor hayvan bu beynı kapasıtesı üzgünüm ki bellı onu yoneten sey de iç güdüleri sizi sınırlı görme yeteneği ve karnındakı açlık belkıde cektıgı bı agrının sebebı gıbı gorebılır ve saldırabılır bu sacma hurafeye de ınanmayın.Gözunuz bu kadar da kör olmasın bakıcılarını parcalayan aslanlar var maymunlar var hayvan bu napacağı hiiiç belli olmaz arkadaşım. Tamam sessız sessız yanından geçebilir ama havlıyadabılır ısıradabılır ben zaten bir ton sıkıntı ile yasarken bır de evımın yolunda bu ezıyetı cekmek zorundamıyım ? hayvanseverler sokaktakı tum hayvanları toplasın evlerının bahcesıne koysun bızde susalım.

      Sil